schmiedersikambodja.blogg.se

I denna blogg skriver jag om mina intryck under den tid jag och min familj bor i Phnom Penh.

Cykeltur på andra sidan floden

Publicerad 2015-08-26 16:05:00 i Allmänt,

Min granne Lena tog med oss på en cykeltur igår på andra sidan floden. Jag gillar att komma dit och se det "riktiga Kambodja". Luften är frisk, vägarna är leriga och människorna har små jordbruk och tampas just nu tyvärr med vattenbrist. Dessa kvinnor skalar majs som ska bli mat för boskapen. Denna årstid förra året var det grönare och därmed vackrare på andra sidan floden eftersom det regnat mer. Men i år är det än så länge bara bananträden, majsen och mangoträden som är gröna. Kanske såg vi ett och annat nyplanterat risfält -jag är inte säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela