schmiedersikambodja.blogg.se

I denna blogg skriver jag om mina intryck under den tid jag och min familj bor i Phnom Penh.

White building o moonlight party

Publicerad 2014-09-07 16:42:46 i Allmänt,

I lördags kväll var det kinesiskt moonlight party, arrangerat av dem vi hyr av. De hade dukat upp mycket god buffémat och moonlight kakor.Jättetrevligt! Alla som arbetar här och alla hyresgäster blev också tilldelade dessa väl dekorerade kakor paketerade i fina förpackningar under veckan.
I fredags blev vi kvar ute vid poolen vid kvällen och grannen beställde totalt 16 pizzor till alla hungriga familjer. En perfekt fredagsevenemang! Daniel hade en kompis med sig hem efter skolan. I lördags var jag med på bootcamp här där vi bor. En nyinflyttad dansk som jobbat som fysisk tränare åt danska fotbollslandslaget ger ett ordenligt pass på en timme.Killarna kom igång att träna med sitt rockband hemma hos oss i lördags också. Tjejen som tränar dem verkar jättebra! Det var så roligt att både Elias och Daniel tyckte det var roligt. De var fyra killar i lördags. De började att spela Ordinary love av U2 och det låter redan jättebra! Totalt kommer de att vara 6 och då kanske det blir lite svårare att bestämma vem som ska spela vad, vi får se.
I dag var jag med en guidad tur av the White building, där många konstnärer bor mitt i stan. Ett kinesiskt företag vill riva huset och har köpt ut en del av dem som bor där. Nyligen gick guvernören ut och sa att hust måste rivas om 15 år, annars är det risk att det rasar. När det byggdes på 60-talet var det ultramodernt och med en planering som gjorde att lägenheterna var självventilerade. Det är ritat av Vann Molyvann, som ritat många kända byggnader i staden här.

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2014-09-17 17:19:27

Vad spännande Elias. Hoppas att du har det roligt i Kambodja.MVH Fredrik!!!

Svar: Kul att höra av dig Fredrik! Elias saknar dig!
schmiedersikambodja.blogg.se

Postat av: Fredrik

Publicerad 2014-09-17 17:19:27

Vad spännande Elias. Hoppas att du har det roligt i Kambodja.MVH Fredrik!!!

Svar: Han saknar dig!
schmiedersikambodja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela